This website is no longer maintained. Its content may be obsolete. Please visit http://home.cern/ for current CERN information.
A more complete collection of Frequently Asked Questions can be found on our Web page at URL:
General
(Miguel Marquina and the UCO team, IT/User Support)
newurl
after 10 seconds. Then you must insert
in the header of your HTML page (in its <HEAD> </HEAD>
section) the following line:
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="10;URL=newurl">Please note that this line must be in the HEAD section (it will not work if placed in the BODY or in a page without structure) and no spaces must be left between the time and the
newurl
.
"xterm"
windows,
resulting in
windows with the default "fixed" font (the one obtained when a given font
is not found);
"font not found. Trying 'fixed'..."
comes up. A simple test of this would be to check the response to the
simple command:
xterm -fn rubbish &
xtsoft1
, xtsoft2
). It looks rather as
some corruption in the Exceed font environment.
The workaround is to simply stop your X-session and re-start it again. If this is not enough quit Exceed and launch it again. Please note that we are in contact with the supplier of Exceed to follow this problem.
/usr/lpp/xlC/bin/tutorial
N.B. It requires access from an X-terminal or similar as it opens a new window
through which the different lessons are presented.
You can complement that material with the courses given recently as part of the IT Training Programme:
cernlib/intel_wnt/96a/zip
).
The complete PAW distribution is in the zip
file
pawnt.zip
and the README
located in the same
directory gives some additional guidance.
At present (autumn 1997) we are working hard on building the latest version (release 97a of CERNLIB in general).
NICE (Jason Oh IT/User Support)
Below is a selection of questions that have been asked at the UCO
or have arisen from the NICE working group.
More questions (with answers) regarding NICE95 can be
obtained via URL:
http://wwwinfo.cern.ch/cndoc/UCO/internal/CatOrg.html#nice95
Les différentes versions nationales des applications ont souvent des
incompatibilités entre elles qui compliquent le partage des fichiers
entre utilisateurs. Les versions dans les différents langages
n'arrivent pas sur le marché
simultanément, créant des problèmes de
compatibilité supplémentaires
(par exemple, le "Service Release 1" de
Microsoft Office 97
n'est pas encore disponible en français). En plus,
les applications font souvent appel aux services du sytème
d'exploitation, ce qui signifie que même si on installe des produits en
français, vous aurez toujours des messages en "franglais". Cela
veut dire que même si on installait Windows en français,
beaucoup de composants
resteraient en anglais (pilotes d'imprimantes, pilotes de base de
données, pilotes écran, etc.).
Le problème que vous soulevez est réel et justifié,
mais nous devons
rester pragmatiques. Différentes versions linguistiques
ajouteraient une complexite importante au sytème et le rendraient plus
difficile à utiliser et surtout moins fiable (beaucoup d'applications
sont certifiées uniquement pour la version anglaise de Windows).
L'effort
de notre part pour le support serait plus que double et beaucoup
d'utilisateurs seraient mécontents à cause
des incompatibilités d'échanges
entre fichiers et des "crashes" qui se produiraient sûrement.
On a un déjà un exemple évident avec les problèmes
d'échanges
de documents Word et Excel
entre PC et Macintosh qui, en principe,
devraient utiliser le même format, généré
uniquement par les versions
anglaises de ces applications.
Pour conclure, même en oubliant le
coût en ressources supplémentaires,
nous sommes convaincus que la disponibilité des versions
françaises des
applications serait une énorme complication qui rendrait notre service
plus difficile à utiliser (à moins que les utilisateurs
francophones
renoncent à échanger de l'information
avec les utilisateurs anglophones
et vice-versa) et surtout moins fiable.
Néanmoins, vous voudrez bien noter
que nous nous efforçons de produire
notre documentation dans les deux langues (anglais et français),
et que l'UCO a également dans son catalogue toute une série
de livres en français!
User.Support@cern.ch
).
Once your assigned temporary password has become valid
it is recommended that the password be changed from NICE NT
(thereby enabling both the NT and the Novell/NICE 95 passwords).
Additionally, please note that if you have an ms-mail account that password
is also reset.
For more information please see the
user guide
"Using Windows 95 and Windows NT at CERN"
available online at
URL:
http://nicewww.cern.ch/doc/usere/usere.htm
(or
http://nicewww.cern.ch/doc/userf/userf.htm
for the French version).
start -> settings -> control panel -> system iconThen select the
startup/shutdown tab
and alter the order there.
start -> More Applications ->World Wide web -> Reset Netscape 4 Config.If this still fails try to remove the file
cert7.db
located
in c:\Netscape\users\login_name\
http://wwwcs/register
and select the operation
"View or correct the registered information about a device".
Check that, for your PC, the "Operating System" field contains
WINDOWS 95 + NT
.
After the overnight update, your machine should be able to connect
to the CERN domain. If the problem persists please
send a mail to
User.Support@cern.ch
Nice.Support@cern.ch
to obtain a procedure that will help you.